Wat ga je doen als Group Financial Controller?
Als Group Financial Controller maak je onderdeel uit van het Group Finance team van de Royal Terberg Group. Naast jezelf bestaat dit team uit circa negen andere collega’s. Je bewaakt gezamenlijk het overzicht voor de 4 divisies en de wereldwijd 38 actieve operating companies van Terberg. Als Group Financial Controller rapporteer je aan de Group Controller, Aron van Bragt. Hiernaast onderhoud je contact met de finance teams van de 4 divisies.
Je wordt in deze functie verantwoordelijk voor het tijdig en accuraat aanleveren van alle externe rapportages, zoals bijvoorbeeld de geconsolideerde jaarrekeningen (Dutch GAAP), CBS rapportages, het te ontwikkelen CSRD-compliant integrated report enz. Je werkt nauw samen met de verschillende financiële afdelingen van de groep om de rapportagestandaarden te handhaven, net als met externe auditors om naleving te waarborgen en rapportageprocessen te optimaliseren.
Kortom een groepsfunctie op het hoofdkantoor in IJsselstein waar complexe financiële vraagstukken voorbij komen en je contacten hebt binnen de gehele organisatie.
Wat breng je mee?
Onze ideale kandidaat heeft meerdere jaren werkervaring bij een groter accountantskantoor en veel kennis van Dutch GAAP, geconsolideerde jaarrekeningen en externe rapportages. Vanwege het internationale karakter van Terberg is het ook noodzakelijk dat je Engels spreekt en schrijft. Wat zoeken we verder in jou?
- Een afgeronde WO-opleiding richting accountancy, liefst aangevuld met een RA-titel;
- Minimaal 6-7 jaar werkervaring bij een BIG-4, of soortgelijk, accountantskantoor;
- Kennis van OneStream (consolidatietool) is een voordeel, maar geen eis;
- Een proactieve en verbeteringsgerichte houding.
Waar ga je werken?
Al meer dan 155 jaar zijn de bedrijven van Royal Terberg Group actief binnen de markt van specialistische voertuigen. Met 38 werkmaatschappijen, verdeeld onder 4 divisies, en actief in 15 landen, is de organisatie uitgegroeid tot een gerenommeerde, wereldwijd opererende leverancier van (specialistische) voertuigen en afvalinzamelsystemen. De producten worden naar meer dan 100 landen geëxporteerd en de jaarlijkse omzet bedraagt meer dan 1 miljard euro.
Terberg is ondanks de groei in de afgelopen jaren in essentie nog steeds een familiebedrijf. Daar zijn ze buitengewoon trots op. Ook vandaag de dag hebben ze de ambitie om door te groeien om zo een belangrijke, zo niet de belangrijkste speler, te worden binnen de branche.
Wat krijg je er voor terug?
Bij Terberg kun je als professional écht het verschil maken. De organisatie bestaat uit ondernemende en toegewijde mensen, waar initiatief, eigenaarschap en flexibiliteit wordt toegejuicht. Op het gebied van processen, structuren en rapportages kun je de gehele organisatie met jouw kennis en energie naar een nog hoger niveau tillen. Waar kun je verder op rekenen?
- De mogelijkheid om 36 of 40 uur per week te werken;
- Een salaris tussen de €85.000 – €100.000 bruto per jaar;
- Bonusregeling van maximaal 10% per jaar;
- Mobiliteitsvergoeding van €930 per maand;
- 25 vakantiedagen;
- Mogelijkheid om hybride te werken;
- Sporten/ fitness/ bootcamp/ Yoga in de gymruimte op kantoor;
- Lunch op kantoor (kostprijs).