Laudame Financials Ontdek meer

Denk jij na over een overstap vanuit de accountancy naar het bedrijfsleven? Als interim financial bij Laudame komt het beste van die twee werelden samen. Je hebt de flexibiliteit en afwisseling van verschillende organisaties en opdrachtgevers én genoeg tijd en invloed om daadwerkelijk verbeteringen door te voeren. Dat klinkt misschien te mooi om waar te zijn. Want in wat voor functies ben je dan actief, hoe zien de opdrachten en opdrachtgevers eruit en wat als een opdracht je eigenlijk helemaal niet aanspreekt? En, waarin zit je uitdaging en groei? Op deze pagina nemen we je mee in hoe je bij Laudame financials onder optimale omstandigheden de overstap naar het bedrijfsleven zet.

“Ik had altijd het idee dat je bij detachering wordt ingevlogen omdat je een RA-titel hebt, je kunstje mag doen en niks nieuws leert…”

Als dit ook jouw beeld is van detachering, dan ben je bij Laudame Financials aan het verkeerde adres. Bij ons staat de ontwikkeling van jou als financial altijd centraal, omdat het onze overtuiging is én omdat we uit ervaring weten dat de opdrachtgever daar ook de vruchten van plukt. Daarom zoeken we in elke opdracht naar nieuwe elementen waarin jij kan groeien en ontwikkelen. Zo blijf jij uitgedaagd en werk je steeds een beetje boven je niveau, want dat is waar groei plaatsvindt! Om dat te realiseren is de goede relatie van Laudame met opdrachtgevers en het vertrouwen vanuit de business consultant essentieel. Een opdrachtgever vraagt vaak naar iemand met ervaring, maar wij geloven dat de perfecte match ontstaat als er een deel groei in de opdracht zit. Daar gaan onze intrinsiek gemotiveerde en verbeteringsgerichte financials van ‘aan’ waardoor ze het verschil maken bij de opdrachtgever.

Zien wat er beter kan

Herken jij bij jezelf een drang om te verbeteren? Interim financials van Laudame zullen nooit blind aan de slag gaan om een stapel werk weg te werken. Veel liever denken zij na over hoe die stapel is ontstaan, waar het proces beter, sneller of efficiënter kan en hoe er een duurzame oplossing voor bedacht kan worden.

Als interim financial krijg je de kans om bij verschillende opdrachtgevers, binnen verschillende branches, uiteenlopende bedrijfsculturen en wisselende rollen jouw kwaliteiten in te zetten om te verbeteren. Zo behoud je de flexibiliteit van verschillende omgevingen, maar heb je ook voldoende tijd om daadwerkelijk verbetering te realiseren. Benieuwd naar de ervaringen van collega die de overstap maakte? Lees dan het verhaal van Patrick Smaal waarin hij meer vertelt over zijn eerste opdracht als Controller binnen The IT Channel Company.

“Wat voor opdrachten kan ik dan gaan doen? Moet ik straks zelf gaan boekhouden? Bij wat voor bedrijven kom ik terecht en wat als een opdracht mij helemaal niet aanspreekt?”

Terechte vragen waar jij misschien ook wel mee zit. Afhankelijk van je ervaring, interesses en ambities lopen de werkzaamheden die jij als interim financial oppakt binnen je opdrachten sterk uiteen. Wat centraal staat is dat jij uitgedaagd wordt om nieuwe dingen te leren en jezelf te blijven ontwikkelen én dat die uitdagingen passen bij jouw interesses en ambities. Daarom bepalen we altijd samen of een opdracht goed past binnen jouw ontwikkeling en heb jij grote invloed op het wel of niet starten in een opdracht. Jouw ontwikkeling staat namelijk centraal bij het vinden van die perfecte match. Accountants die jou voorgingen en de overstap hebben gemaakt naar Laudame Financials zijn bijvoorbeeld actief in opdrachten als:

  • Senior Accounting Consultant
  • Project Controller
  • Unit Controller
  • Manager Financiële administratie en Reporting
  • Accounting Controller
  • Business Controller
  • Finance Manager

 

Vaak duurt de initiële opdracht bij aanvang ongeveer 4 tot 9 maanden. Gezien de uitstekende performance van onze mensen komt het regelmatig voor dat er dan verlengd kan worden. Daarbij zoeken we altijd naar nieuwe doelen en uitdagingen, in samenspraak met de opdrachtgever en je business consultant.

We kunnen ons voorstellen dat je benieuwd bent hoe dat er in de praktijk aan toegaat. Daarom hebben we een aantal collega’s uitgenodigd om precies dat te vertellen. In deze podcast vertellen Jeroen Holleman en Patrick Smaal over hun overstap vanuit de accountancy naar Laudame Financials en de ontwikkeling die ze daarna hebben doorgemaakt.

Kim Buitelaar Interim Financial Bij Laudame Financials
“Doordat Laudame mijn ontwikkeling centraal zet in alles komen voor mij de voordelen van de accountancy en het bedrijfsleven samen!” Kim Buitelaar, interim financial bij Laudame Financials

Vanuit onze Laudame Academy investeren we bovengemiddeld veel, maar vooral gericht in jouw verdere ontwikkeling. Met uitgebreide opleidingsmogelijkheden en een trainingsaanbod wat aansluit bij jouw groei als financial. Daarin focussen we op zowel vakinhoudelijke als persoonlijke vaardigheden, denk aan Power BI, risicoleiderschap of project control, maar ook overtuigen, coachen en leidinggeven. Zo ben jij in staat om jouw persoonlijke groei vorm te geven. Aanvullende trainingen die nodig zijn voor jouw (mogelijke) PE-verplichtingen worden uiteraard door Laudame gefaciliteerd. Ook het volgen van een vervolgopleiding of specifieke studie of cursus is mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan de opleiding tot Register Controller.

Samen met je managing consultant stel jij een jaarplan op waarin zowel je vakinhoudelijke als persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Met de plan-, evaluatie- en beoordelingscyclus zorgen we dat jij doorlopend in gesprek bent met je manager over jouw groei. Deze plannen kun je ook koppelen aan de uitgebreide trainingsmogelijkheden vanuit de Laudame Academy. Je managing consultant is ook actief als senior financial binnen het interim team en kan je daarom optimaal begeleiden bij jouw verdere ontwikkeling. En dan is er veel mogelijk. Dat blijkt wel uit drie hoofddoelen en het plan van Kim Buitelaar bij Laudame Financials. In dit artikel vertelt ze over haar ervaringen als accountant, in vaste rollen binnen het bedrijfsleven én de overstap naar Laudame waarin het beste van twee werelden samenkomt.

“Interim financial ben je zeker niet in je eentje bij Laudame Financials!”

Natuurlijk werk je als interim financial regelmatig als enige Laudamer op een opdracht, maar dat betekent niet dat je er alleen voor staat. Je bouwt namelijk verder op de kennis en ervaring van 65+ ervaren interim financials en consultants binnen Laudame. Zo delen verschillende vakgroepen en vakinhoudelijke specialisten regelmatig kennis. Ook bespreek je tijdens intervisiesessies met collega’s waar je in de praktijk tegenaan loopt, hoe zij vergelijkbare problemen aanpakken en welke andere collega’s daar eventueel nog meer over weten. Daarbij is het fijn om te weten dat ook je collega’s zich herkennen in de onderstaande kernwaarden:

 

Naast de afstemming met je managing consultant heb je tijdens de opdracht doorlopend contact met je business consultant. Bijvoorbeeld over lopende zaken, nieuwe uitdagingen binnen je opdracht en verbeterkansen die je hebt gezien bij de opdrachtgever.

Een hecht team

Het team van Laudame Financials is oprecht een team te noemen. De gezamenlijke activiteiten zoals het spectaculaire kerstdiner, de Laudame Leerdag, het sinterklaasfeest, maar ook sportieve evenementen zoals het beachvolleybaltoernooi, de wielertour en de jaarlijkse skireis zorgen voor een hechte band binnen het team. Maar ook de andere groepsreizen mogen niet vergeten worden. Zo reisde het team van Laudame Financials al eens af naar Malta, Brussel, Canterbury en bij het 10-jarig bestaan zelfs naar New York. Dat belooft wat voor het 25-jarig bestaan in 2025.

"Bij ons staat de financial altijd centraal, omdat het onze overtuiging is én omdat we uit ervaring weten dat de opdrachtgever daar ook de vruchten van plukt."

Kennismaken met Laudame Financials?

We hopen dat deze pagina je een goed beeld geeft van de mogelijkheden als interim financial bij Laudame. Nu zijn we vooral benieuwd naar jou! Jij bent gericht op het maken van een goede vervolgstap. Geen experimenten, maar gedegen nadenken over de volgende stap in jouw ontwikkeling. In dit proces denken wij graag met je mee door antwoorden te bieden op jouw vragen, maar vooral door te prikkelen en samen op zoek te gaan naar jouw diepere motivatie en beleving. Je bent bij ons van harte welkom voor een telefonische kennismaking,  informeel kopje koffie of een uitgebreide kennismaking bij ons op kantoor. We leren jou graag beter kennen!

Doorpraten over jouw mogelijkheden?

Ik vertel je graag meer over onze aanpak. Stuur mij gerust een berichtje. Liever teruggebeld worden? Vul dan het formulier in.

Stephanie Kosten 06 31 99 18 83 Stuur een bericht Bel mij terug
Meer weten? App Stephanie Kosten:
06 31 99 18 83