Is het achterhalen van de maandcijfers voor u zo geregeld? En heeft u de cijfers van de verschillende juridische entiteiten via een gestroomlijnd consolidatieproces in beeld gebracht? Het maakt nogal een verschil of u beschikt over betrouwbare rapportages en of die informatie gemakkelijk te achterhalen is. Zeker als het gaat om het opstellen van de maand- en jaarafsluiting. Corporate reporting kan daarom niet zonder functionele consolidatie. Organisaties die beschikken over een efficiënt consolidatieproces en een overzichtelijk rapportagesysteem houden extra tijd over voor analyses met toegevoegde waarde en kunnen vertrouwen op de kwaliteit van de cijfers.
“Besteed tijd aan het analyseren van rapporten in plaats van het bouwen en doorlopend bijschaven."
Onze financials hebben ervaring met jaarverslaggeving, van grote multinationals tot het kleinere MKB en alles daartussenin. Door de brede ervaring kunnen wij focus aanbrengen op dat wat voor u echt het verschil maakt. Op basis van die ervaring kunnen wij u helpen met;
- het automatiseren van handmatige stappen in het consolidatieproces, zoals eliminatieboekingen en intercompanyafstemmingen;
- het integreren en op elkaar afstemmen van verschillende databronnen;
- het versnellen en efficiënt inrichten van het proces rondom (maand)afsluitingen, zodat extra tijd beschikbaar komt voor de noodzakelijke financiële analyses;
- het opstellen van de (statutaire) jaarrekening & consolidatiestaat, waar we onze inhoudelijke kennis van financiële verslaggeving inzetten (waaronder Dutch GAAP, US GAAP & IFRS).